Cele Polskiej Izby Mleka
Działania
– Występowanie z inicjatywą ustawodawczą
– Promocja i umacnianie polskiego mleczarstwa oraz przetworów mleczarskich na rynkach krajowych i zagranicznych
– Działalność wydawnicza i szkoleniowa oraz przeprowadzanie ekspertyz
– Reprezentowanie interesów członków Izby w pracach organów i instytucjach doradczych i opiniodawczych mających wpływ na rozwój polskiego sektora mleczarskiego
– Prowadzenie działań kooperacyjnych z podmiotami z kraju i zagranicy, w tym z odpowiednikami PIM w innych państwach członkowskich UE oraz ważniejszych producentów i eksporterów mleka na świecie
– Działania lobbingowe na rzecz polskiego mleczarstwa
– Działania zwiększające innowacyjność
– Internacjonalizacja działań Izby
– Inne działania ukierunkowane na realizację członków PIM
Współpraca z:
– Komisją Europejską oraz innymi instytucjami międzynarodowymi ukierunkowanymi na mleczarstwo (EDA, ASSIFONTE, EUCOLAIT)
– Instytucjami kreującymi politykę mleczną w kraju (MRiRW, ARR, KOWR)
– Innymi organizacjami działającymi na rzecz mleczarstwa (m.in. IERiGŻ, FAPA)
– Placówkami naukowo-badawczymi w celu podnoszenia stopnia innowacyjności podmiotów wchodzących w skład PIM
Wiedza
– Rozpowszechnianie najbardziej aktualnych informacji z sektora mleczarskiego wśród członków Polskiej Izby Mleka
– Wymiana informacji pomiędzy członkami PIM na temat wiarygodności kontrahentów
– Doskonalenie kwalifikacji członków Izby oraz podmiotów zależnych
Pomoc
– Świadczenie członkom Izby pomocy doradczo- konsultacyjnej, m.in. w zakresie dostępu do środków UE
– Pomoc w zakresie konsolidacji i restrukturyzacji branży mleczarskiej
– Pomoc w ubezpieczeniach majątkowych zakładów i spółdzielni mleczarskich