Targi


Polska branża mleczarska na największym wydarzeniu branży spożywczej w 2018 r. – SIAL PARIS

21 października rusza kolejna edycja targów żywności SIAL w Paryżu, które są największym i najważniejszym na świecie wydarzeniem branży spożywczej w 2018 r. Tereny wystawiennicze podzielone będą na 21 stref tematycznych, rozłożonych na 250 000 m². Organizatorzy szacują udział 7200 firm ze 120 krajów oraz 160 000 osób odwiedzających targi.

Wiele osób uważa, że targi to jedna z najskuteczniejszych form promocji na rynkach zagranicznych. Możliwość bezpośredniej rozmowy z kontrahentami jest nieoceniona. Z obliczeń analityków Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa wynika, że w okresie styczeń-lipiec 2018 r. wartość wywozu produktów mlecznych z Polski wyniosła 1 333 mln EUR i była o 1% wyższa niż przed rokiem. Dodatnie saldo handlu zagranicznego artykułami mleczarskimi wyniosło 757 mln EUR i było nieznacznie (o 0,4%) wyższe niż w okresie pierwszych siedmiu miesięcy 2017 r. W strukturze towarowej eksportu polskich produktów mlecznych dominującą pozycję zajmują sery i twarogi (w okresie styczeń-lipiec br. 34% wartości wywozu tj. 460 mln EUR). Wśród głównych produktów eksportowych warto wymienić także odtłuszczone mleko w proszku, serwatkę w proszku oraz mleko o zawartości tłuszczu wyższej niż 1%, ale niższej niż 6%.

Na wspólnym stoisku Polskiej Izby Mleka, w targach wezmą udział: SM Mlekovita, OSM Piątnica, SM Ryki, SOT Spółdzielnia Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego, SM Spomlek, Bartex, Polish Dairy, SM Lazur.

Stoisko polskie będzie można odwiedzić w hali nr 7, stoisko 7 A 259. Na stoisku będzie możliwość poznania oferty polskich producentów mleka i przetworów mlecznych oraz nawiązania bezpośrednich kontaktów biznesowych.

Indywidualne stoiska targowe będą miały m.in.  Spółdzielnia Mleczarska „Mlekpol”, OSM w Łowiczu, Grupa Polmlek, Agus Sp. z o.o.

Działanie sfinansowane z Funduszu Promocji Mleka.

banner_hd_loga